چگونه یک ویلا طراحی می شود؟

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


چگونه یک ویلا طراحی می شود؟

چگونه یک ویلا طراحی می شود؟

ابتدا به 6 مرحله برای طراحی خانه اشاره میکنیم:

بودجه خود را برای طراحی خانه مشخص کنید. این کمترین سرگرمی در طراحی خانه است، اما ضروری است.

به جای خانه فکر کنید. منظور اینکه نیازها را در نظر بگیرید.

خانه خود را با سبک زندگی خود مطابقت دهید.

سبک خانه خود را انتخاب کنید.

خلاصه ای برای معمار بنویسید.

نقشه های طبقه خود را ایجاد کنید.

پس از اینکه مقدمه ای در مورد طراحی خانه متوجه شدیم حالا ببینیم خانه به سبک ویلایی چیست؟

ویلا یک خانه مستقل است که دارای حیاط یا ایوان می باشد. اینها معمولاً در مناطقی هستند که ویلاهای دیگری نیز وجود دارد.

خانه‌ها یا ویلاهای مشابه در همان محل، حس با هم بودن یا احساس اجتماع را در آپارتمان‌های ساختمانی ایجاد می‌کنند و با این حال حریم خصوصی را که خانه‌های ییلاقی وعده می‌دهند به شما می‌دهند.

مفهوم ویلا چیست؟

اصطلاح ویلا چندین نوع ساختار را مشخص می کند که دارای یک محیط طبیعی یا هدف کشاورزی هستند. در معماری یک ویلا ممکن است سازه‌های کاری اختصاص داده شده به کشاورزی، که به عنوان ویلا روستیکا نامیده می‌شود، و همچنین محله‌های زندگی یا ویلای شهری باشد.

ویلای ضمیمه چیست؟

ویلاهای ضمیمه ساختمان های یک طبقه با 2 تا 6 واحد در هر ساختمان، شبیه به یک دوبلکس، با دیوارهای مشترک با یک یا دوگاراژ جداگانه و متصل به ماشین با دسترسی از داخل خانه هستند. مزیت اصلی آنها این است که احساس یک خانه خانوادگی را دارند و در یک سطح هستند.

تفاوت ویلا با دوبلکس چیست؟

در حالی که ویلاها برای یک خانواده در نظر گرفته شده است، یک دوبلکس برای دو خانواده در نظر گرفته شده است و حریم

 خصوصی زیادی را ارائه نمی دهد. پلان طبقه را نمی توان به دوبلکس اضافه کرد. در حالی که خانه های دوبلکس کمی بزرگتر از

 اندازه متوسط ​​آپارتمان هستند، هنوز هم کوچکتر از ویلاهای بزرگتر هستند.

 

چگونه یک ویلا مدرن طراحی کنیم؟

تمایل و نیاز به ساخت ویلاهای مسکونی مدرن در بسیاری از جوامع رایج است، حتی برخی ممکن است شامل چندین طبقه باشند. این به وضوح در محله هایی که خانواده ها درآمد بالایی دارند نشان داده می شود. میلیون ها نفر رویای ساختن ویلای خود را دارند، اما همه نمی توانند.

در طراحی ویلا باید به نکات زیادی توجه شود به همین علت طراح ویلا باید از سواد بصری بالا و تجربه‌کاری برخوردار باشد، چرا که رسیدن به طرح مناسب از نظر فرم کلی ویلا، تناسبات فضایی، چیدمان وسایل، تقسیم‌بندی فضا‌های ویلا و ادغام این موارد با نیاز‌های افراد از نظر نمایش زیبایی ویلا و کارایی ویلا، ضوابط ساختمانی ویلا ،استفاده از فضاها و… تجربه فراوانی می‌خواهد .شرکت villa1000 به عنوان شرکت طراحی ویلا و ساخت ویلا با دارا بودن تجربه و سابقه درخشان و نمونه‌کارهای خاص و دارا بودن کادر طراحی و کادر مجرب ساخت ویلا، در کنار مشتریان محترم از زمان طراحی تا ساخت ویلا خواهد بود .

در ذیل به بررسی ویلای ونوش در مازندران میپردازیم که سایت امیزینگ آرشیتکچر آنرا تحلیل کرده است:

دفتر معماری 35-51 نوشته است: معماری سنتی ایران به ما آموخته است که چگونه فضاهایی امن، منعطف و پاسخگو به نیازهای ساکنین ایجاد کنیم. و معماری مدرن به ما آموخته است که عناصر غیر ضروری معماری را حذف کنیم نه سبک زندگی. همچنین به ما این امکان را می دهد که هر جا که برای سبک زندگی ساکنان لازم است چیزی به فرم اضافه کنیم. ویلای ونوش تلاشی برای تحقق بخشیدن به این درس هاست. همچنین توجه به درک و واقعیت نیازهای کارکنان بسیار حیاتی است:

ما نباید محدود به منطقه ویلا باشیم.

اتاق امن (با توجه به تعداد زیاد مهمانان).

حریم خصوصی.

منطقه بی حد و حصر

ابتدا برای دستیابی به این خواسته، از ساختاری پراکنده و مجزا برای فرموله کردن چیدمان کلی ویلا استفاده شد. بنابراین به جای داشتن ویلا در قسمتی از زمین، فضاهای مختلف آن را به صورت مجزا در چند نقطه از زمین و نسبتاً دورتر از یکدیگر طراحی کردیم. دوم، این فضاهای مختلف به سه منطقه اصلی کاهش یافت: مکانی برای پخت و پز، مکانی برای خواب و مکانی برای دور هم جمع شدن. ثالثاً، هر یک از این عملکردها هویت مستقل خود را دارند در حالی که توسط راهروهایی به یکدیگر متصل هستند. این راهروها دیوارهای انعطاف پذیری دارند که در فصول معتدل قابل برداشتن است و ممکن است حس انزوا را بین قسمت های تشکیل دهنده تقویت کند. علاوه بر این، با استفاده از دیوارهای متحرک در قسمت‌های اصلی می‌توان این حس انزوا را به طور موثرتری ارتقا داد.

این قسمت ها به گونه ای طراحی شده اند که تهویه بهتری داشته باشند و بادهای غالب از شمال غربی وارد شوند و در تابستان کل خانه را خنک کنند.

اتاق امن

در پاسخ به درخواست کارفرما برای یک اتاق امن، مانند یک ویلای کوچک مستقل طراحی شد. این ویلا به گونه ای طراحی و جانمایی شده است که کمتر دیده شود.

حریم خصوصی 

قسمت های مجزای ویلا به گونه ای ساماندهی شده اند که فضاهای دنج و درون گرا را به منظور ایجاد حریم خصوصی برای ساکنین ایجاد کنند. همچنین کشاندن سقف نیمه باز روی پروژه تلاش دیگری برای تقویت حریم خصوصی و همچنین مکان مناسبی برای صعود گیاهان به خصوص در اقلیم مرطوب شمال ایران است که پروژه ما در آن واقع شده است. این پوشش سبز ساختمان را به محیط اطراف گسترش می دهد.

شاید بتوان گفت آنچه ما به دنبال آن بودیم ایجاد فضاهای خصوصی باز به طبیعت و محیط اطراف بود. برای استقبال از شما باز می شود و برای دفاع بسته می شود.

ویلا دشت چهل ایران توسط دفتر معماری 35-51

ویلای دشت چهل تجربه ای برای رسیدن به یک زندگی بیرونی-درونی در آب و هوای سرد است. که در مورد چگونگی بیرون ماندن از ساختمان و تجربه بارش برف و باران است با وجود اینکه شما در یک منطقه امن باقی خواهید ماند و چگونه       می توان درون بود بدون از دست دادن ارتباط حسی، بصری و روانی با بیرون؟  همچنین برای رسیدن به آزادی بیشتر  مرز بین داخل و خارج را از بین ببریم.

در ابتدای طراحی با توجه به امتداد زمین در جهت شمال به جنوب (به طول 50 و عرض 20 متر) تصمیم گرفتیم به منظور بهره مندی از منظره زیبای شمال، ساختمان را در همان جهت زمین و نزدیک به مرز شمالی قرار دهیم.

در ابتدای طراحی با توجه به امتداد زمین در جهت شمال به جنوب (به طول 50 و عرض 20 متر) تصمیم گرفتیم به منظور بهره مندی از منظره زیبای شمال، ساختمان را در همان جهت زمین و نزدیک به مرز شمالی قرار دهیم.

سپس با ایجاد یک برش مورب در طول ساختمان، نمای شمالی را به قلب ساختمان رساندیم و علاوه بر آن سقفی در فضای باز به سمت حیاط ایجاد شد که امکان حضور فیزیکی انسان در هنگام بارش برف، باران و همچنین امکان حضور فیزیکی انسان را فراهم می کرد. آنها از گرمای ظهر استفاده می کنند (در حالی که از نور مستقیم خورشید محافظت می شوند). ضمناً ساکنین به داخل ساختمان محدود نمی شوند و در فصول سرد می توانند از قسمت بزرگ تری از حیاط استفاده کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در دو شنبه 2 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco